این میوه تو یک چشم بهم زدن قند خون و بالا میره | هشدار مرگبار برای دیابتی ها

زمان از پیش تعیین شده‌ای برای خوردن موز یا هر غذای دیگری وجود ندارد.

کدخبر : 19983
سایت سرگرمی روز :

موز را می‌توان در هر زمانی از روز خورد. موز منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و انرژی در دسترس است به خصوص اگر رسیده باشد.

این امر باعث می‌شود آنها یک میان وعده عالی برای خوردن در طول روز باشند. البته از خوردن موز نارس به خصوص در پایان روز خودداری کنید زیرا می‌تواند باعث ناراحتی معده و خواب ناآرام شود.

اگر بتوانید موز کمی نارس را تحمل کنید، این موز منبع خوبی از نشاسته مقاوم است که منبع عالی فیبر است.

در هر حال، پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا ممکن است نیازهای هر فرد متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، خوردن موز زمانی که نیاز به افزایش سریع انرژی دارید، ایده خوبی است.

موز منبع خوبی از کربوهیدرات و پتاسیم است که می‌تواند به بهبود استقامت و استقامت شما کمک کند. علاوه بر این، خوردن یک موز قبل از ورزش ممکن است به بهبود عملکرد شما کمک کند.

اگر با قند خون بالا دست و پنجه نرم می کنید، توصیه می‌شود احتیاط کرده و کربوهیدرات‌های ساده مانند موز را همراه با غذاهای حاوی پروتئین مصرف کنید.

۱- نقش موز در کاهش فشار خون بالا

موز حاوی فیبر است که بافت آن را شبیه اسفنج کرده است و در مقابل موز کال حاوی نشاسته مقاوم نوعی از فیبر که بدن نمی‌تواند آن را هضم کند. به همین دلیل پس از غذا فیبر موجود در موز تخلیه معده را کند کرده و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۲- موز برای بهبود سیستم گوارش

فیبر موجود در موز که در معده هضم نمی‌شود و وارد روده بزرگ می‌شود که موجب تغذیه پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید) روده می‌شود، بنابراین مصرف موز کال یا رسیده از یبوست جلوگیری کرده و موجب شل شدن مدفوع می‌شود. همچنین از ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.

۳- کاهش وزن

موز میوه‌ای با کالری نسبتا پایین است که با ایجاد احساس سیری موجب مصرف حجم کم مواد غذایی در طول روز شده و به مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

۴- مصرف موز برای سلامت قلب

هر یک عدد موز به طور متوسط ۱۰ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند و پتاسیم موجود در موز نقش مهمی در سلامت قلب دارد و موجب کاهش فشار خون می‌شود که از ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری می‌کند.

تحقیقات نشان داده که پایین بودن سطح پتاسیم در بدن موجب بی‌نظمی در ریتم قلب می‌شود و منجر به تپش قلب می‌شود؛ بنابراین با خوردن یک عدد موز در هر روز می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داد.

۵- مصرف موز برای بهبود عملکرد مغز

همانطور که پیش از این بیان شد موز حاوی پتاسیم است که با تنظیم سطح اکسیژن در سلول‌های مغزی از بسیاری عارضه‌های مغزی مانند صرع یا پارکینسون جلوگیری می‌کند. همچنین سروتونین و ملاتونین موجود در موز استرس را کاهش داده و به عنوان منبع غنی ویتامین B۶ عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

۶- فواید موز در کاهش استرس

پتاسیم موجود در موز فشار خون را کاهش داده و موجب تنظیم سطح استرس می‌شود. همچنین کربوهیدرات موجود در موز تاثیر آرام بخش و ریلکس کننده دارد که با تولید سروتونین موجب ایجاد حس آرامش می‌شود. از طرفی موز حاوی دوپامین است که در آرام کردن سیستم عصبی و کاهش استرس مفید است.

۷- موز منبع غنی آنتی اکسیدان

موز میوه‌ای حاوی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که نقش موثری در کاهش بیماری قلبی دارد و با پیشگیری از آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها از انباشته شدن رادیکال‌های آزاد نیز جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: