صفرتا صد ویزای اربعین 1403؛ روش دریافت، مدارک آ وام و ارز...

برای ورود به کشور عراق بایستی ویزا دریافت کنیم که در این مقاله موارد کامل درباره دریافت ویزای اربعین برای زیارت عتبات عالیات و مراسم اربعین حسینی را آورده ایم.

کدخبر : 19984
سایت سرگرمی روز :

ویزای یک کشور به شهروندان خارجی اجازه ورود به خاک آن کشور را می دهد که این اجازه مشروط بوده و محدودیت‌های مشخصی از تاریخ انقضا، مدت زمان اقامت محدود و ممنوعیت کار و تحصیل در آن کشور دارد. کشور عراق به دلیل وجود حرم سرور شهیدان و یاران باوفایش در آن و همسایگی با ایران هر ساله تعداد زیادی مسافر ایرانی دارد به همین دلیل برای هموطنان ما و اتباع مقیم ایران دریافت ویزای عراق و کسب مجوز برای ورود به این کشور اهمیت دارد. در ادامه این بخش از نمناک به سوالات متفاوتی که در مورد ویزای عراق وجود دارد،(برای گرفتن ویزای عراق به کجا مراجعه کنیم؟، نحوه گرفتن ویزای عراق زمینی و...) پاسخ داده ایم.

تفاوت ویزا و پاسپورت چیست؟

ویزا یا روادید به مجوز مشروط برای ورود به یک کشور می گویند اما پاسپورت به سند یا مدرکی گفته می شود که شهروندان یک کشور در خارج از مرزهای کشور خودشان برای شناسایی به آن نیاز دارند.

آیا برای رفتن به عراق ویزا لازم است؟

برای عبور از مرزهای زمینی و هوایی عراق نیازی به اخذ ویزای این کشور نیست و متقاضیان فاقد پاسپورت سفر اربعین می‌توانند درخواست گذرنامه زیارتی کنند و بدون ویزا به عراق سفر داشته باشند.

گذرنامه زیارتی اربعین

گذرنامه زیارتی اربعین برای زائران شیعه به منظور شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی به مدت محدودی در نظر گرفته شده و مختص زائرانی است که قصد شرکت در این مراسم مذهبی را دارند.

اعتبار گذرنامه‌های ویژه اربعین

گذرنامه‌های ویژه اربعین 5 سال اعتبار دارند. این گذرنامه‌ها بین 4 تا 7 روز کاری بعد از ثبت درخواست چاپ و برای افراد ارسال می شوند.

نحوه دریافت گذرنامه اربعین

اخذ گذرنامه اربعین از طریق دو روش آنلاین و حضوری امکان پذیر است. شما می توانید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 پاسپورت زیارتی اخذ کنید. برای درخواست گذرنامه اربعین به صورت آنلاین می‌توانید از برنامه پلیس من استفاده کنید.

ویزا برای اربعین

در ایام پیاده روی اربعین، افراد برای ورود به کشورعراق نیازی به دریافت ویزا ندارند.

انواع ویزای عراق

نوع ویزا و نحوه دریافت ویزا برای عراق به سفر متقاضی بستگی دارد. انواع ویزای عراق عبارتند از:

ویزای کوتاه‌مدت:این نوع از ویزای عراق به مدت 3 ماه اعتبار دارد و برای یک ماه می‌توانید در عراق بمانید و با آن فقط یک بار حق ورود و خروج به عراق را دارید.

ویزای بلندمدت: این نوع ویزا برای سفر طولانی به عراق به منظور کار یا تحصیل مناسب است.

ویزای ازدواج:در صورت ازدواج با یک فرد عراقی می توانید این ویزا را اخذ کنید.

ویزای انفرادی عراق: این ویزا برای اقامت کوتاه‌مدت در عراق بوده و اغلب از 15 روز تا 6 ماه اعتبار دارد، با در دست داشتن مدارک لازم برای اخذ این ویزا به سفارت عراق در ایران مراجعه کنید.

ویزای گروهی عراق:برای سفرهای کاروانی این نوع ویزای عراقی نیاز است. دارندگان این نوع ویزا نمی توانند انفرادی از مرز عراق خارج شوند.برای دریافت ویزای گروهی عراق، مدیر کاروان با در دست داشتن مدارک اعضای گروه باید به کارگزاری امور زیارتی مراجعه نماید.

ویزای اعتیادیه عراق:این ویزا برای سه ماه است و به کسانی تعلق می‌گیرد که در کشور عراق مشغول به پروژه تجاری معینی هستند.

ویزای متعدده عراق: این ویزا برای مدت 3 ماه یا 6 ماه و یا یک‌ساله صادر می‌شود و برای کسانی است که در عراق به کار و تجارت مشغولند.با این ویزا چند بار می‌توانید از مرزهای عراق رفت و آمد کنید.

ویزای توریستی:این ویزا مدت اعتبارش 3 ماهه است و برای افرادی مناسب است که با هدف گردش و تفریح به عراق سفر می کنند.

ویزای ترانزیت:اگر می خواهید فقط برای چند ساعت یا یک روز در کشور عراق بمانید، ویزای ترانزیت تهیه کنید.

ویزای تحصیلی عراق:برای کسانی که به قصد آموزش به کشور عراق سفر می کنند، ویزای تحصیلی صادر می گردد. اعتبار ویزای تحصیلی به دوره آموزشی دانشجو بستگی دارد.

ویزای کاری عراق: این نوع ویزا بلند مدت برای افرادی که با هدف کسب و کار به عراق سفر می کنند، از طرف شرکت ها و صاحبان کسب و کار صادر می شود.

ویزای پزشکی عراق:این نوع ویزا را می توان برای استفاده از خدمات پزشکی و عمل جراحی در کشور عراق اخذ نمود.

ویزای اربعین 30 روزه است و با استفاده از این نوع ویزا تنها یک بار حق ورود به کشور عراق را دارید. برای اخذ ویزای اربعین افراد دارای بیماری دیابت با زخم و عفونت و یا مشکل کلیوی و قلبی یا افراد درحال درمان بیماری سرطان نمی‌توانند اقدام کنند.

با توجه به اجباری بودن بیمه اربعین، زائران می‌توانند در صورت بروز حوادث مختلف، بیماری، تصادفات، فشارهای جمعیت یا حملات تروریستی از پشتوانه حمایتی بیمه استفاده کنند.

نحوه دریافت ویزای اربعین

زائران برای دریافت ویزای اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و بعد از طی مراحل قانونی روادید سفر به کربلای معلی را دریافت کنند. برای ثبت نام ویزای اربعین:

آدرس سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

شرایط ثبت نام برای متقاضیان اربعین حسینی را مطالعه و صفحه را به سمت پایین بکشید.

تیک "با شرایط ثبت نام موافق هستم" را در انتهای صفحه سمت راست فعال کنید.

عبارت امنیتی را در قسمت مشخص شده وارد نمایید.

روی کلید سبز رنگ "شروع ثبت نام" کلیک کنید.

شماره تلفن همراه خود را به همراه عبارت امنیتی وارد و بر روی کلید "ارسال کد" کلیک نمایید.

اطلاعات هویتی خود شامل کد ملی، گذرنامه، شماره تماس، تاریخ تولد، محل سکونت و آدرس را وارد کنید.

کلید "ثبت و اضافه به لیست" را بزنید و نسبت به پرداخت قیمت ویزای عراق 1403، اقدام نمایید.

روادید عراق، گذرنامه و 2 قطعه عکس 3*4 خود را پس از ثبت نام در سامانه سماح باید به نزدیک ترین دفتر خدمات زیارتی ببرید.

مدارک لازم برای دریافت روادید عراق 1403:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

رضایت نامه برای مجوز خروج از کشور

اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

گواهی و بیمه سلامت پزشکی

عکس پرسنلی 3*4 تمام رخ با زمینه سفید

مدارک مربوط به اشتغال تحصیل یا کار مطابق با ویزای مورد نظر

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: