گیاهی که یک میلیون بار قوی‌تر از سوزن‌های انسولینه | این گیاه قند خون در عرض 30 ثانیه کاهش می‌دهد

دکتر مون جیا تان از آکادمی علوم چین در شانگهای و همکارانش در مجله شیمی و زیست شناسی خاطرنشان کردند که مشخص شده است که گیاه گیاهی که به گلابی بلسان نیز معروف است، در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و انسان ها قند خون را کاهش می دهد.

کدخبر : 19988
سایت سرگرمی روز :

آنها افزودند که به دلیل عوارض جانبی و اثربخشی محدود، نیاز به جایگزینی برای داروهای فعلی دیابت وجود دارد.

در این مطالعه، تان و همکارانش چندین ترکیب از خربزه تلخ به نام تری ترپنوئیدها را استخراج و توصیف کردند و اثرات آن ها را بر روی قند خون و متابولیسم چربی در سلول های انسانی و در موش ها آزمایش کردند، محققان دریافتند که این ترکیبات گیرنده های قند خون (GLUT 4) را برای حرکت از داخل سلول به سطح سلول تحریک می کنند که به دستیابی به متابولیسم موثرتر قند خون کمک می کند.

اثرات مشابه با آنچه در انسولین یافت شد در چند ترکیب آزمایش شده یافت شد.

آزمایش‌هایی که روی دو مورد از این ترکیبات روی موش‌ها انجام شد نشان داد که این ترکیبات در کاهش قند خون و سوزاندن چربی نقش دارند و یکی از آنها به‌ویژه در کاهش قند خون در حیواناتی که رژیم غذایی پرچرب مصرف می‌کردند مؤثر بود.

محققان نشان دادند که ممکن است تا 70 نوع ترکیب فعال در گیاه خربزه تلخ وجود داشته باشد. آنها نتیجه گرفتند: "مطالعه فعلی مبنای مهمی برای تجزیه و تحلیل بیشتر رابطه مربوط به ساختار فعال برای دستیابی به بهترین بهره برداری از گیاه خربزه تلخ در درمان مقاومت به انسولین و چاقی فراهم می کند."

خربزه تلخ یکی از معروف ترین گیاهان آفریقا، آسیا و جزایر کارائیب می باشد این گیاه از خانواده کدوئیان بوده و از جمله گیاهان رونده نواحی نیمه گرمسیری و گرمسیری می باشد و بیش از 300 سال می باشد که کاربرد بسیار بالایی در طب سنتی و درمان بیماری دارد. ها در هند، اوکیناوای ژاپن و چین دارا می باشد.

به عنوان میوه ای که دارای خواص سبزیجات نیز است ، خربزه تلخ حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این گیاه توسط بسیاری از فرهنگ ها به عنوان دارو شناخته شده است. برخی از فواید غذایی آن شامل موارد زیر است:

مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، روی، منیزیم، فسفر و آهن آنتی اکسیدان ها مانند فنل ها، فلاونوئیدها و دیگر مواد مغذی

برخی مطالعات نشان داده اند که خربزه تلخ از طریق افزایش متابولیسم گلوکز، قند خون را کاهش می دهد. روزانه یک فنجان از آن را بنوشید. این دستور العمل را امتحان کنید تا از مزایای کامل میوه استفاده کنید. مانند هرگونه تغییر در رژیم غذایی، حتماً با پزشک مشورت کنید. اگر دردهای شکمی، اسهال یا تب را تجربه کرده اید، مصرف خود را متوقف کنید. قند خون را به طور مرتب کنترل کنید و در صورت لزوم با کمک پزشک داروها را تنظیم کنید.

سنگ کلیه یک وضعیت پزشکی بسیار دردناک است. خربزه تلخ می تواند از بین بردن بدن از سنگ کلیه از طریق از بین بردن طبیعی آنها کمک کند. خربزه تلخ باعث کاهش اسید زیاد می شود که به تولید سنگ کلیه دردناک کمک می کند. برای ایجاد یک دم نوش سالم، پودر خربزه تلخ را با آب آغشته کنید. این چای دارای طعمی مغذی است و در کمال تعجب نیازی به شیرین کردن ندارد.

با مصرف خربزه تلخ به کاهش سطح خطرناک کلسترول کمک کنید. کاهش کلسترول باعث کاهش چشمگیر حمله قلبی، بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود. فایده اضافه شده این است که خربزه تلخ برای کار با بدن کاملاً طبیعی است تا از بروز این خطرات سلامتی جلوگیری کند. کلسترول بالا فقط با آزمایش خون قابل تشخیص است. شکلات خربزه تلخ را امتحان کنید تا پاداش این مزایای شگفت آور سلامتی را به دست آورید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: