این ماده غذایی کلسترول بالارا ضربه فنی می کند

تحقیقات نشان می دهد، روغن ماهی به کنترل کلسترول کمک می کند.

کدخبر : 20833
سایت سرگرمی روز :

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد دارای استعداد ژنتیکی برای کلسترول بالا می توانند با مصرف مکمل های روغن ماهی سطح کلسترول خود را کاهش دهند.

به گفته محققان، نتایج نشان می‌دهد که سبک زندگی می‌تواند تأثیر قدرتمندی بر کلسترول انسداد عروق داشته باشد، حتی اگر ژنتیک فرد تمایل به افزایش این سطوح داشته باشد.

«ایتانگ سان»، محقق ارشد از گروه ژنتیک دانشگاه جورجیا، گفت: «پیشرفت‌های اخیر در مطالعات ژنتیکی به ما این امکان را داده است که خطر ژنتیکی کلسترول بالا را پیش‌بینی کنیم.»

سان در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «اما پیش‌بینی فعلی جای تغییر دارد، زیرا تفاوت‌های فردی در سبک زندگی، مانند مصرف مکمل های روغن ماهی را در نظر نمی‌گیرد».

کلسترول بالا را با این ماده غذایی ضربه فنی کنید

برای این مطالعه، محققان از داده‌های ژنتیکی بیش از ۴۴۱۰۰۰ ساکن بریتانیا استفاده کردند تا احتمال ژنتیکی هر فرد از سطوح بالای کلسترول را محاسبه کنند.

شرکت کنندگان در پرسشنامه‌ای گزارش دادند که آیا مکمل‌های روغن ماهی مصرف می‌کنند و نمونه خونی برای بررسی کلسترول ارائه کردند.

نتایج نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی که روغن ماهی مصرف می‌کردند، با توجه به ژنتیکی که داشتند، سطح کلسترول خونشان کمتر از حد انتظار بود.

به گفته محققان، این به ویژه در مورد کلسترول کل، کلسترول بد LDL و سطوح تری گلیسیرید آنها صادق بود.

تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند سطح کلسترول خوب HDL را افزایش دهند.

سان افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که در نظر گرفتن سبک زندگی پیش بینی ژنتیکی را بهبود می بخشد. یافته‌های ما همچنین تأیید می‌کند که مکمل‌های روغن ماهی ممکن است با استعداد ژنتیکی کلسترول بالا مقابله کند.»

درمان خانگی چربی خون، غالباً شامل کنترل سطح کلسترول، پایین آوردن فشار خون و بهبود سلامت قلب است. توصیه می‌شود قبل از اینکه از درمان کلسترول بالا در خانه استفاده کنید با یک متخصص آنلاین قلب و عروق مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی‌خطر هستند. انواع درمان خانگی چربی خون بالا عبارتند از:

آب دم کرده تخم گشنیز بنوشید:

گشنیز مملو از سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. همچنین دارای ویتامین های کلیدی متعددی مانند اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است. نوشیدن دم کرده تخم گشنیز در اول صبح، باعث بهبود سطح کلسترول خوب در بدن و کاهش کلسترول بد می شود. برای این کار باید آب را با تخم گشنیز حرارت دهید تا به جوش بیاید و یک شب تا صبح به همین حالت بماند. صبح، آب صاف شده را بنوشید.

زردچوبه را در غذای خود اضافه کنید:

زردچوبه به کاهش رسوب پلاک در عروق کمک می‌کند. همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی آن شناخته شده‌است. افزودن زردچوبه به سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. همچنین می توانید قبل از خواب یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ورزش کنید:

به طور منظم به مدت 30 دقیقه، 3-4 بار در هفته با هدف حفظ وزن و BMI در محدوده سالم ورزش کنید.

چای سبز بنوشید:

نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز در روز می تواند به کنترل کلسترول بالا کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید.

سیر

سیر حاوی غلظت بالایی از آلیسین است. آلیسین یک ترکیب حاوی گوگرد است که برای کاهش قابل توجه کلسترول شناخته شده است. چند حبه سیر را صبح ها و شب هنگام خواب به طور منظم بجوید. دقت کنید که سیر خام بهتر از سیر پخته عمل می‌کند.

روغن های سالم را جایگزین کنید.

چربی‌های جامد سرشار از چربی‌های اشباع‌شده هستند. انجمن قلب آمریکا (AHA) استفاده از روغن هایی را توصیه می کند که کمتر از 4 گرم چربی اشباع در هر قاشق غذاخوری دارند (و بدون چربی ترانس). سعی کنید به جای چربی جامد از روغن زیتون، روغن آفتابگردان یا روغن هسته انگور استفاده کنید.

روغن ماهی

روغن ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف منظم این اسیدهای چرب به شکل ماهی هایی مانند ماهی خال مخالی، سالمون، قزل آلای دریاچه ای، ساردین و هالیبوت به کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. اگر گیاه‌خوار هستید، مصرف ۱۰۰ میلی گرم قرص روغن ماهی را به صورت روزانه شروع کنید.

حبوبات

حبوبات بر سطح کلسترول خون تأثیر مثبت دارند. فیبرهای موجود در حبوبات نقش مهمی در کاهش جذب کلسترول در روده دارند. علاوه بر این، این فیبرها باعث رشد باکتری های سالم در روده بزرگ می شود که برای سلامت کلی ضروری است.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک درمان موثر برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن شما عمل می کند. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. برای بهترین نتیجه این محلول را روزانه بنوشید.

 

منبع: خبرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: