مصرف روزانه این عرق گیاهی ناشتا از هر دکتری بی‌نیازت می‌کنه

از جمله خواص عرق کاسنی می‌توان به کاهش اشتها، کاهش ناراحتی‌های معده، درمان یبوست، کمک به درمان اختلالات کبدی، بهبود عملکرد کیسه صفرا، مقابله با سرطان و کاهش تپش قلب اشاره کرد. کاسنی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث محبوبیت این گیاه در طب سنتی شده است.

کدخبر : 21148
سایت سرگرمی روز :

کاسنی حاوی فیبری به نام لینولین است که به مقدار زیادی به صورت محلول در آب در عرق کاسنی موجود است. در ادامه انواع خواص عرق کاسنی و نحوه مصرف آن را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

فواید عرق کاسنی توضیحات

درمان کبد چرب باعث بالا بردن تولید صفرا و کمک به درمان التهابات کبدی

درمان زردی نوزاد کمک به ترمیم سلول‌های کبد نوزاد و از بین رفتن زری نوزاد

شادابی پوست ویتامین‌های موجود در این عرق کمک به شادابی و جلوگیری از پیری پوست

قاعدگی منظم کمک به تنظیم هورمون‌های بدن و تنظیم قاعدگی

تسکین معده درد کمک به افزایش غلظت باکتری‌های مفید معده و هضم راحت غذا

درمان جای جوش ساخت ماسک‌های خانگی برای درمان جای جوش

کمک به لاغری کمک به کاهش کلسترول بدن

کنترل قند خون کمک به جذب بیشتر قند خون توسط بدن

رفع استرس کمک به داشتن خوابی آرامی و کنترل استرس به دلیل خواص آرامش بخش

تقویت سیستم ایمنی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های قوی در کاسنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۱. عرق کاسنی برای زردی نوزاد

در طب سنتی برای درمان علائم زردی نوزاد شست‌وشوی دست و پای نوزاد با عرق کاسنی توصیه می‌شود. برای جلوگیری از افت دمای بدن نوزاد بهتر است قبل از این کار عرق را کمی حرارت دهید تا ولرم شود. همچنین می‌توانید یک یا دو لیوان عرق کاسنی را در یک لگن آب ریخته و نوزاد را حدود ده دقیقه ماساژ دهید تا زردی آن از بین برود. این روش کمک به ترمیم سلول‌های کبد کرده و باعث از بین رفتن زردی نوزاد می‌شود.

۲. خواص عرق کاسنی برای پوست

عرق کاسنی باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود و بیماری‌های پوستی مانند اگزما (اگزما چیست؟) را التیام می‌بخشد. این عرق به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. عرق کاسنی به دلیل پاکسازی کبد و کمک به درمان غلظت خون باعث پالایش خون شده و پوست را شفاف و بدون لک می‌کند.

۳. خواص شستن صورت با عرق کاسنی

عرق کاسنی از جمله عرقیاتی است که بوی تندی ندارد و برای شستن صورت و استفاده موضعی بسیار مناسب است. شستن صورت با عرق کاسنی باعث کاهش التهابات پوستی و از بین رفتن جای جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود. همچنین باعث شادابی و لطافت پوست می‌شود.

۴. خواص عرق کاسنی برای مردان

عرق کاسنی دارای خواص بسیار زیادی است که هم برای آقایان و هم برای بانوان مفید است. به همین دلیل همه افراد می‌توانند از این گیاه سنتی استفاده کنند.

از آنجایی که احتمال سکته قلبی در آقایان به مراتب بیشتر از خانم‌ها است، استفاده از عرق کاسنی توسط آقایان باعث بالا بردن افزایش سلامت قلب می‌شود که همراه با کاهش کلسترول بد خون همراه است و باعث جلوگیری از رسوب کلسترول در رگ‌ها شده و این امر به کاهش خطر سکته قلبی در مردان کمک می‌کند. در صورت بالا بودن کلسترول در آزمایش خون حتما ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

۵. خواص عرق کاسنی برای زنان

یکی از مهم‌ترین خواص عرق کاسنی که در طب سنتی به آن اشاره شده است بهبود چربی و گرمای کبد است. از آنجایی که طبع عرق کاسنی سرد و خنک است در این زمینه بسیار مفید و کاربردی است. خواص عرق کاسنی برای زنان به دنبال تاثیر مثبت آن روی کبد است. بهبود عملکرد کبد باعث تنظیم هورمون‌ها در بدن می‌شود. این امر به تنظیم سیکل‌های ماهیانه خانم‌ها کمک می‌کند.

۶. خواص عرق کاسنی برای رحم – عرق کاسنی برای پریود شدن

عرق کاسنی یک محرک قوی در رحم است و باعث ایجاد انقباضات رحمی می‌شود. در طب سنتی ارتباط بین عرق کاسنی و قاعدگی اثبات شده است. کاسنی به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند و همین امر باعث تنظیم سیکل‌های پریود در خانم‌ها می‌شود.

۷. خواص عرق کاسنی برای معده

عرق کاسنی برای سلامتی معده و کمک به هضم غذا بسیار مفید است. کاسنی حاوی اینولین، یک پروبیوتیک بسیار قوی است. پروبیوتیک‌ها دسته‌ای از باکتری‌های مفید برای بدن هستند. اینولین برای مقابله با تعدادی از مشکلات روده‌ای و گوارشی از جمله رفلاکس معده، سوزش معده، درد شدید معده و سوءهاضمه بسیار مفید است به دلیل آن که خاصیت اسید معده را کاهش می‌دهد. از این رو کاسنی برای معده و سلامت دستگاه گوارشی مفید است.

از جمله خواص عرق کاسنی می‌توان به کاهش اشتها، کاهش ناراحتی‌های معده، درمان یبوست، کمک به درمان اختلالات کبدی، بهبود عملکرد کیسه صفرا، مقابله با سرطان و کاهش تپش قلب اشاره کرد. کاسنی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث محبوبیت این گیاه در طب سنتی شده است.کاسنی حاوی فیبری به نام لینولین است که به مقدار زیادی به صورت محلول در آب در عرق کاسنی موجود است. در ادامه انواع خواص عرق کاسنی و نحوه مصرف آن را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: