این خشکبار ارزان و دم دستی یک کپسول از ویتامین ها و مواد معدنی است

کشمش دارای 11 گرم کربوهیدرات در هر 14 گرم است در حالیکه انگورهای تازه آمریکایی دارای 2.5 گرم کربوهیدرات در 14 گرم هستند.

کدخبر : 21156
سایت سرگرمی روز :

انگور بسته به نوع آن کالری و فیبر کمتری از کشمش دارد. میزان کربوهیدرات، کالری و فیبر موجود در کشمش طلایی شبیه کشمش تیره است. کشمش با دانه فیبر بیشتری را با مقادیر مشابه کربوهیدرات و کالری تامین می کند.

در حالی که کشمش سرشار از کربوهیدرات است قند آن بیشتر فروکتوز است که شاخص گلیسمی پایین تری دارد.

شاخص گلیسمی کشمش در محدوده کم تا متوسط ​​قرار دارد اما خوردن بیش از حد کشمش می تواند منجر به افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود زیرا کشمش مقدار قابل توجهی کربوهیدرات در هر وعده دارد.

کشمش دارای مقدار قابل توجهی چربی اشباع نشده است.

کشمش کمتر از 1 گرم پروتئین در هر 28 گرم را تامین می کند به همین دلیل منبع خوبی از پروتئین نیست.

ویتامین ها و مواد معدنی

28 گرم کشمش 4 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می کند. کشمش همچنین حاوی آهن، ویتامین ب6، ویتامین ث، منیزیم و کلسیم است.

جالب ترین خواص مویز 

تقویت کننده قوای جنسی و اسپرم مردان

یک کپسول از ویتامین ها و مواد معدنی

تقویت هوش و حافظه

تامین انرژی مورد نیاز بدن

منبع سرشاز از پروتئین برای بدنسازها

مناسب برای رفع کم خونی و بهبود وضعیت استخوان ها

تولید گلبول های قرمز و بهبود گردش خون

آرامش سیستم عصبی و بهبود عملکرد مغز

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت عضلات قلبی تا بهبود جریان خون در رگ ها

افزایش سطح تولید کلاژن ها

بهبود عملکرد غدد در بدن

رفع یبوست و مشکلات روده

مویز از افت سطح کلسیم در بدن جلوگیری می کند

از جمله خواص مویـز می توان به کمک به تنظیم قند خون در افراد دیابتی اشاره کرد. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن احتیاجی به انسولین ندارد. علاوه بر این مویز دارای عنصر کروم است که می تواند موجب کاهش قند خون شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت می توانند مویز را جایگزین قند کنند اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

فرق مویـز و کشمش در نوع انگوری است که طی فرایند خشک شدن به مویز یا کشمش تبدیل می شود. به حبه های درشت خشک شده ی انگور سیاه، مویز گفته می شود. این عضو خشکبار در واقع همان کشمش است که از نظر شکل ظاهری و رنگ با کشمش متفاوت، ولی از نظر خواص تا حد زیادی شبیه آن است. مویز در اثر خشک شدن، خواص خود را از دست نمی دهد و حتی اثر نیروبخش آن بیشتر می شود.

برای تولید مویـز معمولاً از انگورهای بزرگ تر یا اصطلاحاً شاهانه استفاده می کنند. انگورهای مورد استفاده برای مویز سیاه هستند و به همین علت است که رنگ مویز تیره تر از انواع کشمش بوده و بافت گوشتی تری دارد.

کشمش و مویز هر دو منبع غنی از پتاسیم و آهن هستند و مصرف روزانه ی آن ها می تواند تا 30 درصد از آهن مورد نیاز بدن را تامین کند.

کشمش در غذاهای پخته شده، غلات و گرانول ها استفاده می شود. همچنین می توانید از آن ها در سالاد یا برای افزودن طعم شیرین و بافت به غذاهایی مانند پلوها و سایر غلات استفاده کنید.

مویـز برای چه کسانی مضر است؟

با اینکه مویز برای تمام گروه های سنی مفید است اما برخی افراد ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشند. افراد زیر بهتر است کمتر مویز مصرف کنند:

افراد مبتلا به آلرژی

افرادی که خونشان رقیق است

افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند

افرادی که دچار فشار خون پایین هستند

افراد مبتلا به اختلالات گوارشی

افراد مبتلا به سنگ کلیه

مویز، یک نوعی خشکبار است که با خشک کردن انگور حاصل می شود. این میوه نوعی کشمش است که از انگور شاهانی تهیه می شود. مویز دارای فیبر، پتاسیم و آهن، ویتامین ث و ویتامین ب6 است. این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به هضم غذا، حفظ سلامت قلب و کنترل قند خون کمک می کند. برای کودکان، مویز می تواند یک میان وعده سالم و مغذی باشد.

مویز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. به همین دلیل در اغلب برنامه هایی که برای رژیم غذایی در نظر گرفته می شود این خوراکی جای دارد. خوردن چند عدد مویز در میان وعده، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. فیبر غذایی موجود در کشمش هم محلول و هم نامحلول است و شامل پروبیوتیک ها مانند اینولین می باشد.

این پری بیوتیک ها به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کنند که می تواند به کاهش کلسترول، بهبود متابولیسم و ​​عملکرد سیستم ایمنی کمک کند؛ و از بروز یبوست پیشگیری می کند و برای پاک سازی دستگاه گوارش مؤثر است . مویز کلسترول بد خون را از بین می برد و سموم مضر را از بدن دفع می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: