همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی | ترمیم حقوق بازنشستگان با سبد معیشتی جدید

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 21965
سایت سرگرمی روز :

درخواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ترمیم حقوق متناسب با تورم، پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی منتشر شد.

رئیس محترم دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

وزیر محترم آموزش و پرورش

روسای محترم صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی

سلام و احترام؛

بازنشستگان درخواست دارند تا قانون را اجرا کنید؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم‌تراز، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان متناسب با دیگر ارگان‌های دولتی، ترمیم حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی از خواسته‌های به‌حق بازنشستگان است.

چرا مسئولین دولت عدالت‌محور جناب آقای دکتر رئیسی به فکر بازنشستگان نیستند؟! چرا حق و حقوق قانونی بازنشستگان را به خودشان نمی‌دهید؟ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و ترمیم حقوق متناسب با تورم، افزایش حقوق به بالای ۵۰ میلیون تومان با توجه به شرایط تورم در کشور از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان و کارمندان می‌باشد.

مسئولین محترم، شما چند روز می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان زندگی کنید؟ ٱیا می‌دانید در سال ۱۳۹۱ با حقوق ۲ میلیون تومانی، کارکنان آموزش و پرورش می‌توانستند انواع و اقسام یخچال، تلویزیون، بخاری، پوشاک، لباسشویی، خورد و خوراک را تهیه کنند؟! ولی الان به‌طور مثال کارمندان و بازنشستگان آموزش و پرورش با ۱۰ یا ۱۲ میلیون تومان چه چیزهایی می‌توانند بخرند؟ لطفاً به معیشت کارمندان و بازنشستگان توجه کنید. بازنشستگان را نادیده نگیرید، چرا که آینده شما در بازنشستگان است.

ما خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ترمیم حقوق متناسب با تورم، افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان با سایر ارگان‌های دولتی و پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی هستیم؛ لطفاً رسیدگی کنید.

با سپاس؛ اجرکم عندالله.

درخواست اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان

بسمه تعالی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

از حضرت علی (ع) در حدیثی می‌خوانیم: "ما أَیْقَنَ باللّهِ مَنْ لَمْ یَرْعَ عُهُودَهُ وَ ذمَّتَهُ؛ کسی که رعایت عهد و پیمان خویش را نکند، به خدا یقین و ایمان پیدا نکرده است".

جناب آقای رئیس‌جمهور، از روزی که تأکید بر اجرای قانون را از زبان شما شنیدیم، امیدوار شده و شکر کردیم، لیکن این روزها و در اولین اقدامات دولت محترم شاهد عدول از قانون مصوب هستیم، بطوری که:

متأسفانه دولت چهاردهم در تصویب‌نامه اصلاحیه آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۷ ابلاغی به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ و شماره ۸۷۹۱۲، بدون توجه به سایر اشکالات قانونی صرفاً به جزء ۶ ماده ۱ توجه نموده است و جهت اصلاح آن، واژه خالص را حذف و در انتهای جزء مزبور عبارت «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند ث تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» را آورده است که عملاً در اجرا همان است و به مراتب بدتر هم شده است.

در حالی که در قانون برنامه هفتم پیشرفت مصوب مجلس در جزء ۱ بند (ر) ماده ۲۸، ملاک صرفاً ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور حقوق شاغل هم‌طراز (بدون کسر مالیات و بیمه) می‌باشد.

چون اساساً قانونگذار کسور بیمه شاغلین را جزء همان ۱۰ درصد کسر نموده است و ملاک را ۹۰ درصد قرار داده و اگر قرار باشد مجدداً بیمه و مالیات کسر شود، حقوق بازنشسته به کمتر از ۸۰ درصد حقوق شاغل هم‌طراز تقلیل داده خواهد شد.

بنابراین مناسب است به معاون محترم اول، جناب آقای دکتر عارف، دستور فرمایند وفق جزء ۱ بند ر ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر مبنای ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳ به‌طور دقیق و کامل و در اسرع وقت توسط دولت تأمین اعتبار شده و احکام متناسب‌سازی پیشکسوتان معزز صادر شود.

شماری از بازنشستگان کارگری در چند شهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر از جمله شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران، در اعتراض به وضعیت معیشتی نامناسب خود دست به تجمع صنفی زدند.

بازنشستگان حاضر در این تجمع خواستار ترمیم عادلانه مستمری‌ها و افزایش سطح دریافتی خود شدند و تأکید کردند: «ما زیر خط فقر زندگی می‌کنیم و حتی یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیز از ما کارگران بازنشسته دریغ شده است.»

یکی از دغدغه‌های اساسی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در این روزها، افزایش و همسان‌ سازی حقوق آنها است. به همین دلیل، بازنشستگان معترض سوالی مطرح کرده‌ اند که تکلیف افزایش حقوق آن ها در سال ۱۴۰۳ چه خواهد بود؟

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که به تصویب مجلس رسیده است، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با توجه به ردیف (۳-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه مذکور، حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، بر اساس سنوات خدمت، به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

با توجه به بند الحاقی به ماده ۲۹ برنامه هفتم، سازمان تأمین اجتماعی موظف است با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه، اقداماتی را برای متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل به عمل آورد؛ به طوری که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشستگان به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقرار گردد.

همسان سازی مستمری در سال اول به نسبت ۴۰ درصد، و در سال‌های دوم و سوم هرکدام به نسبت ۳۰ درصد تا رسیدن به ۹۰ درصد از نسبت اولیه مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال، صورت خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: