مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر خوش سازمان بهزیستی به مددجویان | واریز یارانه ویژه از این ماه برای مددجویان بهزیستی وکمیته امداد

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر ضرورت گسترش خدمات مشاوره و روانشناسی در کشور، از دولت چهاردهم خواست تا به صورت جدی به این موضوع بپردازد و بیمه خدمات مشاوره و سلامت روان را برای آحاد جامعه، جاری و ساری کند.

کدخبر : 22165
سایت سرگرمی روز :

معصومه توکلی ، از جمله مهمترین موانع دسترسی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد به خدمات سلامت روان را مشکلات اقتصادی دانست و در این زمینه اظهار کرد: گسترش بیمه خدمات مشاوره و افزایش اعتبار یارانه مشاوره می‌تواند در این زمینه راهکار موثری باشد.

وی ادامه داد: افزایش امکانات و الزامات موردنیاز برای توسعه خطوط صدای مشاوره ۱۴۸۰ و رفع مشکل افزایش نیروهای تخصصی این خط که خدمات رایگان و تخصصی مشاوره را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و در تمامی روزهای هفته (حتی ایام تعطیل) ارائه می‌دهند از دیگر خواسته‌های ما از دولت جدید است.

بدیهی است که این اقدامات به افزایش کمیت و کیفیت خدمات مذکور می‌انجامد. علاوه بر موارد فوق، ایجاد مرجعیت واحد در صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره غیردولتی می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات موثر باشد که این امر نیازمند توجه ویژه در دولت چهاردهم است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همین راستا، با توجه به اهمیت اقدامات سطح یک پیشگیری در کاهش شیوع و بروز اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: تخصیص اعتبار ویژه به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه سطح یک، جلوگیری از موازی‌کاری‌های بین دستگاهی که باعث هدررفت منابع می‌شود و همچنین توجه به سوابق فعالیتی و ظرفیت تخصصی دستگاه‌های مجری این برنامه‌ها در تعیین وظایف، تکالیف و ماموریت‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار حیاتی و موثر باشد.

رئیس دادگستری حمیدیه از اهدای بسته‌های نوشت‌افزار حاصل از مجازات‌های جایگزین حبس به مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

رسول سعیدی سرقلعه اظهار کرد: بسته‌های نوشت افزار و کمک تحصیلی که از محل تعیین مجازات‌های جایگزین حبس توسط مجرمین تهیه شده بود، با حضور آنان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل شد.

 وی افزود: این اقلام شامل کیف، دفتر و قلم و پوشاک زمستانی و از محل رای صادره جایگزین حبس ۲۰ فقره پرونده، جمع‌آوری شده بود که به مناسبت بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شد.

وی تصریح کرد: مجازات‌های جایگزین حبس با هدف اصلاح بهتر مجرمان و رعایت اصل فردی بودن مجازات، برای جرائم واجد شرایطی اعمال می‌شود که حضور مرتکبان آن بیرون از زندان، برای جامعه خطری ندارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران به مددجویان این مجموعه خبر داد. 

صادق جعفری در شورای مشارکت‌های مردمی که امروز (دوم مهر ماه) در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: خیران در خراسان شمالی در شش ماه امسال ۱۲ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، معیشتی، درمانی و ... به مددجویان تحت پوشش ما کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۲ ماه سال گذشته نیز ۲۲ میلیارد تومان کمک نقدی و ۲۶ میلیارد تومان کمک غیرنقدی از سوی خیران انجام شده است.

جعفری بیان کرد: از جمله کمک‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۳ می‌توان به کمک دو میلیارد تومانی آستان قدس برای خریدن ویلچرهای برقی، کمک دو میلیارد تومانی سپاه، خدمات درمانی دندانپزشکی برای ۲۰۰ مددجوی تحت پوشش، کمک شش میلیارد تومانی خیران، کمک ۱۵ میلیارد تومانی خرید لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

وی به جمعیت تحت پوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که شامل ۴۶ هزار و ۳۵۷ خانوار می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۵۵۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان انواع معلولیت‌ها را دارند، ادامه داد: از جمله دغدغه‌های ما برای معلولان تامین مسکن آن‌ها است و در این زمینه کمک‌های نقدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد مسکونی امسال به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن نیز قرار بود مبلغ اولیه مددجویان بهزیستی گرفته نشود؛ اما هنوز این موضوع در استان عملی نشده است و پیامک‌های واریز مبلغ اولیه ارسال می‌شود. 

جعفری افزود: ما کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی برای تامین مسکن انجام می‌دهیم؛ اما این موضوع نیازمند این است که کد پروژه برای مددجو تعریف شود تا مبلغ را به راه و شهرسازی پرداخت کنیم و مددجویان نیز برای سایر هزینه‌ها از تسهیلات عمومی طرح بهره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: