مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر خوش دولت برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | پرداخت وام فوری بدون سود و ضامن در 48 ساعت برای مددجویان

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت (کمیته امداد) استان تهران گفت: هفت هزار و ۱۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق این صندوق به مددجویان تهرانی و سایر متقاضیان نیازمند در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت شد.

کدخبر : 22188
سایت سرگرمی روز :

اکبر بیات  افزود: طی ۶ ماهه اول امسال ۷ هزار و ۱۴۳ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و سایر نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۹۶۲ فقره وام کارگشایی، ۶۲۴ هزار فقره وام اشتغال، ۱۰۰ فقره مسکن و ۴۵۷ فقره در قالب امور فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرامور شعب صندوق امداد ولایت استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۲۰ هزار فقره وام با اعتباری بالغ بر ۴۲۳ میلیارد و ۸۴۴ میلیون تومان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط پرداخت شد.

بیات با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا ۱۰ میلیون تومان هیچگونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، تاکید کرد: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز ۳ درصد، تنها یکبار به عنوان کارمزد دریافت می شود.

وی اضافه کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی مشغول فعالیت است و خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق امداد ولایت به نشانی (www.sqev.ir) و یا با مراجعه به شعب صندوق امداد ولایت با طرح های این صندوق آشنا شوند و نسبت به مشارکت در طرح های مختلف مشارکت کنند.

در بانکداری اسلامی بر تاسیس صندوق های قرض‌الحسنه و بانک های قرض‌الحسنه تاکید شده است، در زمان حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو صندوق امداد ولایت هستند و کار این صندوق هم شناسایی افراد نیازمند واقعی است.

چابکی و حذف فرایند های وقت گیر و پرداخت وام تا حداکثر ۴۸ ساعت، عدم سرمایه گذاری برای دریافت وام، رضایت مندی وام گیرنده و خیرین، شفافیت در عملکرد به اذعان دستگاه های نظارتی، پرداخت وام در اقساط، طولانی مدت، عدم دریافت کارمزد، ارایه خدمات غیر حضوری و اتصال به شبکه سراسری بانکی از ویژگی های مهم صندوق امداد ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۲۰۶ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد.

روح‌اله صالحی با اشاره به اینکه این نهاد مردمی امسال نیز ارائه خدمات معوض به مددجویان را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و با هم افزایی یکی از بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا طی ۵ ماهه نخست سال‌جاری ۱۰۷۶ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰۶ میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.

صالحی افزود: این تسهیلات در حوزه اشتغال؛ مسکن؛ تحصیل و کارگشایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان در ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه، تصریح کرد: مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد از طریق سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت در کنار ترویج سنت قرض‌الحسنه زمینه کمک و تامین منابع برای رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در این طرح را دارند، سپرده‌گذاری آنها در حساب صندوق امداد ولایت باقی می‌ماند تا زمینه پرداخت تسهیلات به نیازمندان فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران به مددجویان این مجموعه خبر داد. 

صادق جعفری در شورای مشارکت‌های مردمی که امروز (دوم مهر ماه) در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: خیران در خراسان شمالی در شش ماه امسال ۱۲ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، معیشتی، درمانی و ... به مددجویان تحت پوشش ما کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۲ ماه سال گذشته نیز ۲۲ میلیارد تومان کمک نقدی و ۲۶ میلیارد تومان کمک غیرنقدی از سوی خیران انجام شده است.

جعفری بیان کرد: از جمله کمک‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۳ می‌توان به کمک دو میلیارد تومانی آستان قدس برای خریدن ویلچرهای برقی، کمک دو میلیارد تومانی سپاه، خدمات درمانی دندانپزشکی برای ۲۰۰ مددجوی تحت پوشش، کمک شش میلیارد تومانی خیران، کمک ۱۵ میلیارد تومانی خرید لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

وی به جمعیت تحت پوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که شامل ۴۶ هزار و ۳۵۷ خانوار می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۵۵۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان انواع معلولیت‌ها را دارند، ادامه داد: از جمله دغدغه‌های ما برای معلولان تامین مسکن آن‌ها است و در این زمینه کمک‌های نقدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد مسکونی امسال به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن نیز قرار بود مبلغ اولیه مددجویان بهزیستی گرفته نشود؛ اما هنوز این موضوع در استان عملی نشده است و پیامک‌های واریز مبلغ اولیه ارسال می‌شود. 

جعفری افزود: ما کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی برای تامین مسکن انجام می‌دهیم؛ اما این موضوع نیازمند این است که کد پروژه برای مددجو تعریف شود تا مبلغ را به راه و شهرسازی پرداخت کنیم و مددجویان نیز برای سایر هزینه‌ها از تسهیلات عمومی طرح بهره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: