ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

دیگه آب جوشیده تخم مرغ آب پزو رو دور نریز | فواید شگفت انگیز آب تخم مرغ

محبوب ترین روش مصرف تخم مرغ که همیشه به عنوان یک بمب غنی از پروتئین و کلسیم در وعده های غذایی گنجانده می شود، جوشاندن آن است.

کدخبر : 22202
سایت سرگرمی روز :

 تخم مرغ را در قابلمه می ریزیم و آب را می ریزیم و می گذاریم بجوشد. تخم مرغ را بر می داریم و طبیعتاً آبی که تخم مرغ ها در آن چوشانده شده است را دور می ریزیم. اما ایا می دانستید آب جوشی که تخم مرغ در آن جوشانده شده است، خواص فراوانی دارد؟ قطعا با دانستن آن، دیگر هیچ وقت ان را دور نمی ریزید. 

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز

مطالعات نشان داده است که نه تنها تخم مرغ، بلکه پوسته و آب جوشانده آن برای بسیاری از چیزها مفید است. پس از این اطلاعات، هرگز آب تخم مرغ آب پز را دور نخواهید ریخت.

توصیه می کنیم قبل از جوشاندن تخم مرغ را کاملا بشویید.

مهمترین خواص درمانی آب تخم مرغ آب پز عبارتند از:

برای پوکی استخوان و درد استخوان مفید است

گفته می شود آبی که تخم مرغ را در آن می جوشانید، کلسیم بیشتری نسبت به کلسیم موجود در خود تخم مرغ دارد. به همین دلیل آب تخم مرغ آب پز برای بیماری هایی مانند پوکی استخوان و درد استخوان مفید است.

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز: گل های شما را زنده می کند

کلسیم موجود در آب تخم مرغ برای گیاهان بسیار مفید است. آب تخم مرغ آب پز شده ای که به جای آب ساده روی گیاهان خود می ریزید برای احیا و تغذیه گیاهان شما کافی است.

پوسته تخم مرغ نه تنها از لحظه آماده شدن جنین را محافظت می کند بلکه کلیه مواد لازم برای تغذیه و رشد را نیز در اختیار او قرار می دهد. پوسته تخم مرغ حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید (فسفر ، پتاسیم ، گوگرد ، نیتروژن ، آهن ، منیزیم و غیره) است ، اما اصلی ترین آن کربنات کلسیم است که ۹۰٪ ترکیب کل محصول را تشکیل می دهد. در هنگام جوشاندن تخم مرغ ، برخی از مواد مغذی از پوسته جوشانده و در آب باقی می مانند.

مایع غنی شده با کلسیم یک کود فوق العاده برای گیاهان است ، هم برای گیاهان کلبه های تابستانی و هم برای گیاهان آپارتمانی. البته ، نمی تواند به یک منبع کامل ویتامین ها و مواد معدنی تبدیل شود ، اما به عنوان یک تغذیه اضافی در طول دوره رشد فعال - و حتی بیشتر از گلدهی - کاملاً مناسب است.

موهای پر جنب و جوش و براق تر

آب تخم مرغ آب پز شده را به موهای خود بمالید. زمانی که تخم‌مرغ‌ها که حاوی پروتئین فراوان هستند در آب جوشانده می‌شوند، پروتئین حل می‌شود. پروتئین به موهای شما کمک می‌کند بسیار سرزنده به نظر برسند. این آب دارویی برای موهای خشک است.

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز: رسوب آهک را از بین می برد

می توانید از آب تخم مرغ آب پز برای پاک کردن رسوبات آهک از قابلمه و قوری استفاده کنید. پوسته های تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و بجوشانید. مقداری سرکه هم داخل آن بریزید. خواهید دید که رسوبات آهک از بین رفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: