بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ دستور جدید مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان | مصوبه جدید دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 22661
سایت سرگرمی روز :

 رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه  که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

سید حمید پورمحمدی  در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف مطالبات گندمکاران و همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی خبر داد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس درباره جلسه شورای هماهنگی اقتصادی گفت: امروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، پراخت مطالبات گندمکاران تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: شب گذشته جلسه‌ای با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در آن جلسه در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران بحث و توافق شد.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به بازنشستگان مانند ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد نیز ان‌شاءالله از این ماه شروع خواهد شد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از صادر نشدن احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توسط برنامه و بودجه در همه صندوق‌ها انتقاد کرد و خواستار اجرای این حکم شد.

علی جعفری آذر در جلسه علنی صحن علنی مجلس در تذکری گفت: سازمان برنامه و بودجه در تمامی دولت‌ها عادت کرده که با انواع بهانه‌سازی‌ها و صدور بخشنامه‌ها مصوبات را اجرا نکرده و یا به تاخیر انداخته و یا تغییر ماهیت دهد. انگار اساس کار سازمان برنامه و بودجه بر «نمی‌شود، نداریم و نمی‌گذارند» است.

این نماینده مجلس گفت که منابع لازم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده اما علی‌رغم تذکر هر روز نمایندگان و حتی رئیس مجلس، این قانون اجرایی نمی‌شود. دستور دهید احکام متناسب‌سازی بازنشستگان در همه صندوق‌ها پرداخت شده نه اینکه این همه تذکر و نطق داده شود و آخر هم کاری صورت نگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین انتظار از دوره جدید سازمان تامین اجتماعی را تحقق اسناد بالادستی در حوزه رفاه اجتماعی و قانون برنامه هفتم توسعه دانست.

احمد میدری در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی یکی دیگر از مهم ترین اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه رفاه اجتماعی را افزایش پوشش بیمه های اجتماعی در کشور عنوان و اظهار کرد: اجرای اصل کفایت خدمات که یکی از برنامه های آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش خدمات درمانی افراد تحت پوشش، تسهیل کسب و کارهای اقتصادی، کاهش قوانین زاید و الکترونیکی کردن خدمات مهم‌ترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی در دولت چهاردهم خواهد بود.

اهمیت رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و توجه به معیشت اقشار تحت پوشش این صندوق‌ها، رئیس جمهور را بر آن داشت تا در نخستین نشست خبری خود از برنامه دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سخن بگوید.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامات در حال انجام است، از تراز نبودن منابع پیش بینی شده در این زمینه برای انجام تعهدات دولت سخن گفت و اعداد را چنین بیان کرد: «کل پول بالای ۷۰ همت است؛ آنچه که در قانون آمده ۲۰ همت است و پیگیری می‌کنیم آن ۵۰ همت را از کجا پیدا کنیم. یک توقع ایجاد کردیم و منابعی دیده‌ایم که وجود ندارد.»

در همین زمینه فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در نخستین نشست خبری خود تاکید کرد: وقت آن هست که صندوق‌های بازنشستگی وظیفه خود را در قبال بازنشستگان انجام بدهند و تلاش بر این است که بازنشستگان هیچ گونه آسیب نبینند؛ باید به آثار تورمی این اقدامات هم توجه داشت.

مهاجرانی با برشمردن برنامه دولت برای قشر بازنشسته ادامه داد: تلاش می‌کنیم نوسانات درآمدی بازنشستگان را اذیت نکند و آقای پزشکیان تاکید کردند مردم را غافلگیر نخواهند کرد و بدون اطلاع آنها تصمیمی گرفته نخواهد شد.

اینکه وظیفه صندوق‌های بازنشستگی در قبال جامعه تحت پوشش چیست و چرا باید افزایش حقوق بازنشستگان به نرخ تورم نزدیک باشد، موضوعی بود که در گفت‌وگوی ایرنا با اکبر شیرمحمدی کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

شیرمحمدی درباره وظایف صندوق های بازنشستگی در قبال بازنشستگان ضمن تایید اظهارات سخنگوی دولت در این زمینه گفت: البته باید توجه داشت که صندوق‌های بازنشستگی در اجرا بر اساس مقررات به وظایف خودشان عمل می‌کنند و نمی‌توانند به صورت خودسر عمل کنند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در افزایش و یا اجرای متناسب سازی بحث تامین منابع مالی است که باید تامین شود و سازمان برنامه و بودجه آن را ببیند و منابع و اعتبار آن را تصویب کند و سپس صندوق‌های بازنشستگی بر اساس آن افزایش، احکام بازنشستگان را صادر کنند.

کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه در صورت پیش بینی اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، صندوق های بازنشستگی در اسرع وقت می‌توانند احکام بازنشستگان را صادر کنند، افزود: اکنون در تامین اعتبار مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان با کمبود بودجه مواجه هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: