خبر خوش رئیس کمیته امداد برای مددجویان | واریز معوقات مستمری مددجویان

رئیس کمیته امداد به سهم ۴۰ درصدی بانوان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار را باید فراهم کنیم.

کدخبر : 22877
سایت سرگرمی روز :

 سیدمرتضی بختیاری در نشست معاونان اشتغال سراسر کشور که در استان البرز برگزار شد، با اشاره به فعالیت بنیاد حیات در زیرمجموعه کمیته امداد افزود: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات و کیفی‌سازی اشتغال برای مددجویان از اهداف راه‌اندازی بنیاد حیات است.

وی ادامه داد: ایجاد بستری چابک همراه با نوآوری برای مشارکت فعالان اقتصادی و گروه‌های خیران در زمینه اشتغال محرومان جامعه رویکردی است که در بنیاد حیات دنبال می‌شود.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: در هر استان، کارآفرینان برتری وجود دارند که با کمک آنان می‌توانیم مددجویان را در واحدهای تولیدی مشغول به کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در میان مددجویان نیز استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید با پرورش این استعدادها، زمینه خودکفایی آنان را فراهم کنیم.

بختیاری تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشند و در برنامه پنج ساله کمیته امداد نیز به بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها تاکید شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز کشور به انرژی برای فعالیت صنایع، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی نیز فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند که علاوه بر تولید انرژی برق، خانوارهای مددجو نیز صاحب درآمد می شوند.

 رئیس کمیته امداد به سهم ۴۰ درصدی بانوان سرپرست خانوار در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: باید زمینه اشتفال بانوان سرپرست خانوار را فراهم کنیم چراکه مسئولیت زندگی بر دوش آنان است و باید کمک حال آنها باشیم.

قائم مقام کمیته امداد برضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان تاکید کرد.

جعفر صباغیان در همایش کشوری حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید ارتقای سطح کیفی و کمی را در نظر بگیریم، افزود: شغلی که برای مددجویان ایجاد می‌شود باید با ثبات و درآمد مکفی باشد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم منابع مورد نیاز را در سطح ملی و استانی پیگیری کنیم تا بتوانیم اشتغال بیشتری برای مددجویان ایجاد کنیم همچنین نظارت بر اشتغال حائز اهمیت است و باید برای حفظ پایداری و ثبات شغل‌ها پایش‌های مستمر انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد اضافه کرد: باید از روزمرگی فاصله بگیریم و تلاش کنیم در زمینه اشتغال تحول جدیدی ایجاد کنیم. بخشی از فعالیت در حوزه اشتغال باید به تحول‌آفرینی در این زمینه اختصاص یابد.

صباغیان اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت به مددجویان کمیته امداد با هدف کاهش آثار فقر در خانوارها انجام می‌شود. هر چه در حوزه اشتغال فعالیت کنیم فقر در جامعه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: باید زمانی مددجو از چرخه حمایت خارج شود که اطمینان پیدا کنیم که شغل ایجاد شده به درآمد ثابت و پایداری رسیده است.

قائم مقام کمیته امداد افزود: ترویج فرهنگ کار و اشتغال نیز یکی دیگر از مولفه‌های کاهش فقر در جامعه است. تاکید بر اشتغال در فرهنگ دینی ما در احادیث بسیاری آمده است و باید برای فرهنگسازی در زمینه اشتغال تلاش کنیم.

صباغیان در پایان اظهارکرد: آموزش‌های مهارتی نیز یکی دیگر از زمینه‌های ایجاد اشتغال است که با توانمندسازی مهارتی مددجویان زمینه جذب شغل برای آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: امسال ۶۶۸۶ بازدید در قالب طرح مفتاح‌الجنه انجام شده است که دارای رشد ۱۳۹ درصدی نسبت به میزان تعهد این نهاد است.

روح‌اله صالحی  در جریان بازدید از مددجویان زنجانی، اظهار کرد: اجرای طرح مفتاح الجنه، شکل‌گیری همت همگانی در حوزه رسیدگی به نیازمندان می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مفتاح‌الجنه به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود، اضافه کرد: خیران و مسئولان برای مشارکت در این طرح می‌توانند با کمیته امداد هماهنگی‌های لازم را انجام داده و در رفع نیازهای جامعه هدف سهیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اضافه کرد: میزان تحقق اجرای این طرح ۱۳۹ درصد بوده است.

صالحی با اشاره به حضور ۲۷۷ مهمان در قالب خیران، مسئولان و حامیان در این طرح، گفت: میزان کمک‎‌های غیرنقدی طرح ۶۰ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال و کمک های نقدی هم یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: این خانواده‌ها شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانی، دانشجویان، دانش‌آموزان، خانواده‌های بد سرپرست نیازمند هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: