همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/ابلاغ دستورالعمل جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | تنظیم جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان بصورت ناخالص حقوق+جزییات جدول

آخرین اخبار مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 22888
سایت سرگرمی روز :

برابر خبر منتشر شده از ناحیه معاونت محترم فنی صندوق بازنشستگی در خصوص جداول متناسب سازی و صدور احکام،

 با عنایت به صحبت تلفنی با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان با همکاری مشترک سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی وصندوق های بازنشستگی طبق مرقانون و بصورت ناخالص حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه در حال تهیه و تنظیم است. 

پس از بررسی دقیق و نهایی شدن ان شاءالله قرار است ظرف روزهای آینده جهت صدور احکام‌ به صندوق های کشوری و لشکری ابلاغ شود که این امر ممکن است در روزهای پایانی مهر ماه یا اوایل آبان ماه انجام شود.

شایان ذکر است در صورت صدور احکام در مهرماه  و تخصیص اعتبار به صندوق ها؛ حقوق هم با احکام متناسب سازی شده پرداخت و در غیر آن با حقوق آبان تادیه خواهد شد. 

دولت برای پرداخت معوقات از اول فروردین ماه هم ان شاءالله درصدد است اعتبار لازم را از منابع قانون بودجه تامین و پس از تامین به صندوق ها تخصیص و تسویه حساب نماید که امیدواریم این امر هم محقق شود.

لذا بایستی فعلا صبر کنیم تا دستورالعمل و جداول رسما توسط دولت محترم به صندوق ها ابلاغ شود.

جدول متناسب سازی فرهنگیان با اعمال رتبه بندی کاملا آماده است که به محض آماده شدن سایر جداول گروه های بازنشستگان به صندوق ها جهت صدور احکام ابلاغ خواهد شد.

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری

گزارش جلسه با معاونت فنی صندوق بازنشستگی کشوری 

 در محل صندوق بازنشستگی استان لرستان جلسه ای با حضور آقای فیضی نژاد معاونت فنی صندوق بازنشستگی کشوری و رئیس صندوق بازنشستگی استان جناب اقای سر اهنگ و اعضای مجمع کانونهای بازنشستگی و تنی چند از فعالین صنف بازنشسته در محل ساختمان بازنشستگی استان برگزار شد.

ابتدا حاضرین در جلسه به مسائل و مشکلات حوزه کاری و بازنشستگان خود مطالبی رو بیان داشتن که بیشتر مسائل مطرح شده پیرامون همسان‌سازی و بیمه تکمیلی و ماده ۸۵ بود 

در ادامه آقای امیری پیرامون مصوبات همسان‌سازی و چرایی عدم اجرای ان و مشکلات ساختمان صندوق استان و خانه امید و پیگیری مشکلات بازنشستگان استان مطالبی رو بیان داشتند.

در ادامه آقای حاجیعلی دبیر مجمع ضمن خیر مقدم به آقای فیضی نژاد صندوق بازنشستگی را مقصر اصلی تمام مشکلات بازنشستگان دانست چرا که صندوق بازنشستگی به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و همیشه ناظر متضرر بوده است!

ایشان در بحث بیمه تکمیلی معتقد است که صندوق بازنشستگی از ابتدا نباید زیر بار بیمه تکمیلی می‌رفت تا ماده ۸۵ که دستگاهای اجرایی را مکلف به آن کرده بودن این ماده قانونی را اجرایی می‌نمودند و صندوق وقت و هزینه خود را صرف امور رفاهی بازنشستگان می‌کرد.

همچنین این مشکلاتی که اکنون بیمه ملت ودر قبل بیمه آتیه سازان برای بازنشستگان پیش آورده اند به وقوع نمی پیوست و معتقد بودند که صندوق در بحث همسان‌سازی و  محقق شدن ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری که باید صندوق بازنشستگی مدافع اجرای این قانون باشند در وظیفه خود کوتاهی کرده و به عنوان ناظر متضرر عمل کرده اند.

و همین امر باعث شده حقوق بازنشستگان  کشوری مطابق نرخ تورم افزایش نیابد و درخواست انتقال این موضوعات به مدیران عامل و هیئت امنای صندوق بازنشستگی شدند. 

در ادامه جناب آقای فیضی ضمن تایید مطالب به سخنان روسای کانون‌ها و حاضرین در جلسه پاسخ دادند و پیرامون همسان سازی چنین فرمودن با عنایت به اینکه شاغلین تحت پوشش بازنشستگی کشوری ۸۵۰ هزار نفر هستند و میانگین حقوق آنها در حال حاضر ۱۸ ملیون هست و بازنشستگان میانگین حقوقشان ۱۳ ملیون هست تفاوت ۵ ملیون تومان بین شاغل و بازنشسته تقسیم بر ۹۰ ضربدر ۴۰ در صد می‌شود ۲ میلیون مابه التفاوت که امسال (۱۴۰۳) باید از ابتدای سال پرداخت شود.

و اظهار امیدواری کردند که این امر تا پایان مهر ماه منجر به صدور احکام ودر انتها به پرداخت منجر شود .

 مصوبات این جلسه بشرح زیر بیان شد 

روسای کانون‌های آموزش و پرورش و علوم پزشکی که بیشترین بازنشسته را در بین بازنشستگان کشوری دارند با همکاری مجمع کانونهای بازنشستگی کشوری استان با نمایندگان منتخب مجلس استان موضوع را مکتوب تا در جلسه ای با مدیر عامل صندوق و وزیر رفاه کار و امور اجتماعی  مطرح شود و تا قبل از تنظیم بودجه سال ۱۴۰۴ در کمسیون اجتماعی در نظر گرفته شود 

در بحث خانه امید استان و ساختمان اداری صندوق استان بودجه لازم در نظر گرفته شود تا احداث خانه امید استان که قبلا بودجه آن تامین گردیده به مرحله اجرا در آید و همچنین برای ساختمان صندوق بازنشستگی استان اعتبار لازم در نظر گرفته شود که در آینده خرید ساختمان مورد نظر عملی گردد

ساختمان هتل جهانگردی که دارای زمین زیادی هست و در منطقه گردشگری کیو قرار دارد بازسازی و هتل چند منظوره در نظر گرفته شود تا به گردشگری استان و همچنین محلی برای سفر بازنشستگان کشور باشد 

در مورد وام های ضروری و سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان  تعین تکلیف و اطلاع رسانی شود و مثل سابق بازنشستگان بتوانند از این مزایا استفاده نمایند 

حاجیعلی دبیر مجمع کانونهای

بازنشستگی کشوری استان لرستان

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: