بازنشستگان تامین اجتماعی | همسان سازی حقوق بازنشستگان
فوری/ واریز معوقات ۷ ماهه متناسبسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | خبر خوش مدیر عامل تامین اجتماعی دل بازنشستگان را شاد کرد
درخواست بازنشستگان از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری معوقات ۷ماهه متناسبسازی
متن درخواست بازنشستگان از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری معوقات ۷ ماهه متناسبسازی به شرح زیر است:
مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی
جناب دکتر سالاری
موضوع: درخواست پیگیری معوقات ۷ ماهه متناسبسازی
به استحضار میرساند، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، نسبت به معوقات ۷ ماه متناسبسازی که تاکنون واریز نشده است اعتراض و درخواست پیگیری در اسرع وقت را داریم.
تجارب گذشته نشان میدهد که از آنجا که پرداخت بهموقع مستمریها و تسهیلات مرتبط با آن نقش مهمی در رفاه و سلامت اقتصادی بیمهشدگان دارد، عدم تحقق این امر موجب نگرانی و چالشهای مالی برای بسیاری از افراد تحت پوشش قرار گرفته است.
از این رو، خواهشمندم نسبت به پیگیری و حل این موضوع اقدام فرمایید و اطلاعرسانی لازم را در خصوص وضعیت پرداخت معوقات و زمانبندی متناسبسازی حقوق انجام دهید.
جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی
مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست شورای مقرراتزدایی و وحدترویه این سازمان که با حضور پروانه رضایی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی نمایندگان شرکای اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شرکای اجتماعی و تشکلهای صنفی گفت: مدیریت چالشهای تأمین اجتماعی و اصلاح برخی رویهها و آییننامهها یک اقدام ملی است که انتظار داریم شرکای اجتماعی در آن پیشگام باشند؛ چه سازمان تأمین اجتماعی نمیتواند به تنهایی این مسیر را طی کند، اما با حمایت همهجانبه شرکای اجتماعی، حرکت در این مسیر ممکن و میسر میشود و میتوان آینده سازمان را تا حدودی تضمین کرد.
سالاری در این نشست اظهار داشت: درخصوص مشاغل سخت و زیانآور قانون تصریح کرده که کارگاهها باید ظرف دو سال سالمسازی شده و عوامل سخت و زیانآوری آنها مرتفع شود. اگر این قانون به صورت کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی خصوصاً در زمینه کسری منابع جبران شده و به تبع آن کیفیت ارائه خدمات به بیمهشدگان و بازنشستگان افزایش مییابد
.وی افزود: بیش از 52 درصد از بازنشستگیها در سازمان تأمین اجتماعی با احتساب و اعمال سنوات ارفاقی است و در مواردی افراد در سنین بسیار پایین بازنشسته میشوند. از سال 1400 تا امروز ظرف مدت تنها سه سال، حدود یک میلیون نفر از بیمهپردازان سازمان بازنشسته شدهاند که نیمی از آنها پیش از موعد و با سنوات ارفاقی بوده و این وضعیت به ضرر بازنشستگان و کلیه ذینفعان است و آسیب جدی به سازمان تأمین اجتماعی وارد میکند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به هزینه سنگین بازنشستگیهای پیش از موعد، گفت: شما به عنوان شرکای اجتماعی و صاحبان اصلی این سازمان باید در جهت اصلاح وضع موجود پیشرو باشید. ما هم در سازمان تأمین اجتماعی آمادگی داریم که با حمایت از شما در این مسیر حرکت کنیم و برای احقاق حقوق شرکای اجتماعی و بیش از ۴۹ میلیون بیمهشده سازمان تلاش کنیم.
بر اساس این گزارش، در این نشست نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی ضمن طرح مطالبات خود نسبت به همکاری با سازمان تأمین اجتماعی، به طرح پیشنهاداتی در خصوص بهبود فرایندها و رویههای کاری پرداخته و از آمادگی کامل خود برای رفع چالشهای سازمان خبر دادند.
شهرام غفاری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در نشست هماندیشی مدیران درمان سازمان تأمین اجتماعی که با موضوع بررسی برنامهها، راهبردها و اولویتهای این معاونت در دوره جدید مدیریتی و با حضور مدیران و همکاران ستادی معاونت درمان و مدیران درمان استانها به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، بر ضرورت اصلاح ساختار درمان بر اساس تغییرات روز نظام سلامت تأکید کرد و گفت: در مجموعهای با این وسعت و تنوع خدمات، باید بر اساس برنامهای مدون و مورد وثوق همه ذینفعان حرکت کرد. از این جهت برنامه مورد نظر معاونت درمان به سمع و نظر همه ذینفعان خصوصاً شرکای اجتماعی خواهد رسید؛ چه برنامه زمانی ضمانت اجرا دارد که همه طرفها درخصوص آن اتفاق نظر داشته باشند و اولویتها مورد قبول همه سطوح و ارکان سازمان باشد. وظیفه سازمان تأمین اجتماعی، تأمین درمان بیمهشدگان با بهترین کیفیت و حرکت به سمت تکمیل خدمات رایگان درمانی است.
دکتر غفاری در این نشست اظهار داشت: با آغاز دوره جدید مدیریتی در سازمان تأمین اجتماعی و با اهتمام همکاران معاونت درمان تلاش شد برنامهای با توجه به چالشهای حوزه درمان از منظر بیمهشدگان، تنظیم و طی جلساتی با مشارکت مدیریت درمان استانها این برنامه بهینه شده و در نهایت به عنوان برنامه عملیاتی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه برخی برنامهها از جمله توسعه فضای درمانی با رویکرد کلی سازمان مرتبط است، تصریح کرد: دنیا در حال تغییر است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از جراحیها به صورت رباتیک انجام میشود. از این جهت باید ببینیم که بیمارستانهای آینده چه ویژگیهایی دارند و این موضوعی است که در کشور ما کمتر به آن پرداخته میشود.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ارسال برخط اسناد پزشکی مراکز درمانی ملکی را از اولویتهای قطعی برنامه جدید معاونت درمان برشمرد و تصریح کرد: مراکز بستری ما بعد از این باید مانند یک مرکز طرف قرارداد اسناد پزشکی خود را ارسال کنند. در این راستا تغییری در فرآیند بودجهریزی ایجاد نمیشود، اما همه بیمارستانها و مراکز درمانی باید عملکرد خود را در یک سامانه مکانیزه ثبت کنند. با این حساب مشخص میشود که چه مقدار از بودجه مراکز درمانی بر اساس عملکرد و چه مقدار کمک هزینهای است که سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میکند و درکل این فرایند باعث شفافیت عملکرد مراکز درمانی میشود.
وی افزود: تفویض اختیارات باید در مسیر ارتقای عملکرد مدیریت مراکز درمانی باشد و اینجاست که توسعه اختیارات معنادار خواهد بود. درواقع وقتی نظام خرید خدمت داخلی شکل بگیرد، تفویض اختیار ناگزیر در آنجا رقم میخورد.
غفاری با اشاره به ضرورت برنامهمحوری در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در مجموعهای با این وسعت و تنوع خدمات، باید بر اساس برنامهای مدون و مورد وثوق همه ذینفعان حرکت کرد. از این جهت برنامه مورد نظر معاونت درمان به سمع و نظر همه ذینفعان خصوصاً شرکای اجتماعی خواهد رسید؛ چه برنامه زمانی ضمانت اجرا دارد که همه طرفها درخصوص آن اتفاق نظر داشته باشند و اولویتها مورد قبول همه سطوح و ارکان سازمان باشد.
وی با اشاره به اینکه ابزارها تابعی از رویکردها هستند، اظهار داشت: وظیفه معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، تأمین درمان بیمهشدگان با بهترین کیفیت و حرکت به سمت تکمیل خدمات رایگان درمانی است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را یکی از اولویتهای این معاونت برشمرد و تأکید کرد: درخصوص پزشک خانواده باید توجه کنیم که درمان سازمان به هرحال نیاز به یک نظام ارجاع دارد و بدون آن اداره امور دشوار است و برنامهریزی در اینباره بدون همکاری و همفکری ادارات استانی ممکن نیست.