آشنایی با قوی‌ترین آنتی بیوتیک‌هایی که در طبیعت وجود دارند

با ایجاد عفونت، مصرف آنتی بیوتیک‌ها در وهله اول توصیه می شوند اما بهتر است اگر در شرایط خاصی قرار ندارید از آنتی بیوتیک‌های طبیعی برای درمان استفاده کنید.

کدخبر : 6764
سایت سرگرمی روز :

 آنتی بیوتیک ها به خصوص آنتی بیوتیک طبیعی انتخاب نهایی برای عفونت های باکتریایی هستند. آنتی بیوتیک های طبیعی بسیاری در اطراف ما وجود دارند.

 آنتی بیوتیک های طبیعی بسیار مقابل عفونت های باکتریایی تاثیر می گذارند. مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک باعث می شود پزشک دارو را محدود کند پس از مصرف سر خود این دارو خودداری کنید.

این داروهای طبیعی در موارد مختلفی باعث پیشگیری و درمان می شوند، سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و از عفونت جلوگیری می کند و برای کودکان مصرف این آنتی بیوتیک ها بهتر است.

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

لیستی که در این بخش از بهداشت و سلامت مشاهده می کنید، به بدن شما در نابودی عفونت ها کمک می کند برای همین به عنوان آنتی بیوتیک های طبیعی شناخته می شوند.

سیر:

سیر، مخصوصا سیر خام برای مقابله با عفونت بسیار مناسب است. سیر حاوی رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان است. خاصیت آنتی بیوتیکی سیر به دلیل ترکیب سولفوردار آن به نام آلیسین (allicin) است. سیر خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد انگل دارد. اگر از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده می کنید، قبل از مصرف سیر به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی با پزشک مشورت کنید.

عسل:

یکی دیگر از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی عسل است که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن، مقابل باکتری استفاده می شود، همچنین برای درمان سوختگی و زخم مناسب است. عسل دارای هیدروژن پروکساید است و دارای غلظت بالای قند است که می تواند به متوقف کردن رشد برخی از باکتری ها کمک کند. چای گیاهی وقتی با عسل مخلوط شود به درمان عفونت های داخلی باکتریایی کمک می کند.عسل رطوبت باکتری ها را از آنها خارج می کند و باعث می شود باکتری در اثر خشک شدن نابود شود. هرگز نباید به کودک زیر یک سال عسل داد.

روغن آویشن:

آویشن می تواند در برابر میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک مفید باشد. عصاره ی آویشن فقط برای استعمال خارجی کاربرد دارد و شما نباید عصاره ی آویشن را بخورید. عصاره ی آویشن را برای استعمال خارجی با روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید. افراد با فشار خون بالا یا پرکاری تیروئید نباید از عصاره ی آویشن استفاده کنند.

روغن ارگانو:

ارگانو و روغن ارگانو به عنوان یک ماده ضد باکتری طبیعی برای مبارزه با باکتری های عامل عفونت و مبارزه با رشد بیش از حد «کاندیدا» است. زمانی که به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده اید، از ارگانو استفاده کنید. برای استفاده از روغن ارگانو، آن را در آب یا یک روغن حامل رقیق کنید و به مقدار توصیه شده روزانه مصرف کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: