حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 4 میلیونی از شنبه؟ | جزییات جدید از واریز مابه التفاوت 40 درصئی متناسب سازی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که در حال حاضر آیین‌نامه اجرایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در مراحل پایانی تدوین شده است.

کدخبر : 18591
سایت سرگرمی روز :

بازنشستگان انتظار دارند که سازمان تامین اجتماعی زمان دقیق پرداخت معوقات را مشخص کند. آنها سوال می‌کنند که آیا در آینده معوقات مزدی ما پرداخت خواهد شد یا کار همچنان به تاخیر خواهد افتاد؟

داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: تدوین آیین نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: تدوین آیین نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.

داود منظور  در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرای شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منظور روز ۱۲ خرداد ماه سال جاری در نشست خبری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سه سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول اجرای (۱۴۰۳) برنامه ۴۰ درصد و در دو سال بعد (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هر سال ۳۰ درصد انجام شود.

وی افزود: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی در قانون بودجه با همکاری مجلس منابع آن دیده شده تا این پرداخت‌ها بدون مشکل انجام شود؛ به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور ادامه داد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و از ابتدای اول امسال در حقوق بازنشستگان اجرایی و اعمال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم، گفت: در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی برای این موضوع پرداخت کند تا همسان سازی اجرایی شود و در حال برگزاری جلسات با تامین اجتماعی هستیم تا نحوه پرداخت این مبلغ نهایی شود./منبع: دنیای اقتصاد

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

طبق گفته صولت مرتضوی ، در تلاش هستیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی کنیم .

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه توسعه تخت‌های بیمارستانی، پرداخت حقوق بازنشستگان و بخش قابل‌توجهی از معوقات بازنشستگان اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت.

وزیر کار تاکید کرد: همه تلاش ما این است که متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مرتضوی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد. نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد بود. همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۱ درصد شد و ۱.۱ درصد کاهش داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که یکی کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوشش دادیم.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم.

مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انواع مختلف از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرف درآمده بود، برگردانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از املاک را هم که برخی اشخاص تصرف کرده بودند با احکام قضایی بازگشت داده شدند. تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع صندوق‌های بازنشستگی حکم بگیریم.

مبلغ واریزی معوقات حقوق بازنشستگان چقدر است؟

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چندی پیش اعلام کرده بود افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما‌به‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز در خردادماه واریز می‌شود.

هرساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

شایان ذکر است که این جدول، مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

شما در اندیشه معاصر پیرامون اطلاعیه مهم تامین اجتماعی| پرداخت معوقات بعد از واریز حقوق خرداد ماه / صدور فیش حقوقی خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی و لینک سایت مطالب مفیدی می خوانید.

در روز‌های گذشته، فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. با این حال، بازنشستگان در انتظار صدور فیش معوقات خود هستند؛ ظاهراً قرار است فیش پرداخت معوقات فروردین جداگانه صادر و بارگذاری شود.

طبق اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی، معوقات فروردین ماهِ بازنشستگان کارگری با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

واریز مستمری خردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از صبح (۲۰ خرداد) آغاز می‌شود و تا (۳۱ خرداد) ادامه دارد.

پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود، روز بیستم مستمری خود را دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با مراجعه به سامانه مربوطه می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند. بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

منبع: دیجی سرگرمی
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته کشوری
    3

    اخرهمسانسازی احکام آن کی صادر وپرداخت میشود کی چه وقت