7 نشانه مخفی که خبر از کم آبی بدن می دهند | این علائم ربطی به تشنگی ندارند

هیدراته ماندن برای داشتن احساس خوب و عملکرد در بهترین حالت ضروری است. آیا می دانستید که بدن انسان به طور متوسط ​​از 60 درصد آب تشکیل شده است؟ ما به H20 برای بی شماری از عملکردهای ضروری نیاز داریم: از حذف سموم تا تنظیم دمای بدن، از روانکاری مفاصل تا بهبود سلامت سلولی، بافت و اندام. و اینها تنها بخشی از قدرت های فوق العاده آب هستند!

کدخبر : 19976
سایت سرگرمی روز :

در طول روز، بدن ما به طور طبیعی آب مصرف می‌کند و از دست می‌دهد – عرق می‌کنیم، ادرار می‌کنیم، نفس می‌کشیم – و به تنهایی نمی‌توانیم آب بیشتری تولید کنیم. بنابراین باید به منابع خارجی برای تکمیل صحیح آن تکیه کنیم.

اگر بیشتر از آنچه که دریافت می کنید آب از دست بدهید، کم آبی محسوب می شوید. اما نکته اینجاست: دکتر تامیکا هنری می‌گوید: «اگر تشنه هستید، در حال حاضر کم‌آبی نسبتاً متوسط ​​دارید».

در حالی که تشنگی رایج‌ترین علامت کم‌آبی است، اما راه‌های بسیار کم‌تری وجود دارد که می‌توان متوجه کمبود آب شد. در اینجا شما هفت علامت کم آبی روحی و جسمی را معرفی می کنید که ممکن است شما را شگفت زده کند.

علائم روحی و جسمی کم آبی بدن

01. بوی بد دهان دارید

بوی بد دهان می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله کم آبی بدن. بزاق خاصیت ضد باکتریایی دارد و تولید آن به آب نیاز دارد. زمانی که آب بدن شما کم شده است، ممکن است بزاق کافی تولید نکنید که باعث بوی بد دهان می شود.

02. احساس گرسنگی می کنید

ممکن است به سادگی گرسنه باشید، اما گاهی اوقات گرسنگی در واقع نشانه تشنگی است. توجه به بدن می تواند به شما کمک کند گرسنگی و تشنگی را تشخیص دهید.

03. سردرد دارید

سردرد یکی از شایع ترین نشانه های کم آبی بدن است، اگرچه توضیح دقیقی وجود ندارد. برخی از کارشناسان معتقدند که کمبود آب می تواند به مننژها فشار وارد کند و باعث درد شود.

04. در تمرکز مشکل دارید

اگر در تمرکز مشکل دارید، ممکن است وقت آن رسیده که کمی آب بنوشید. حتی کم آبی خفیف می تواند باعث مشکلات شناختی شود.

05. شما یبوست دارید

یبوست می تواند ناشی از عوامل زیادی از جمله کم آبی بدن باشد. آب به هضم غذا کمک می کند و همه چیز را در حرکت نگه می دارد.

06. شما تحریک پذیر هستید

آیا احساس تحریک پذیری یا بد خلقی می کنید؟ کم آبی می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و باعث تحریک پذیری شود.

07. پوست شما خاصیت ارتجاعی کمتری دارد

یکی دیگر از نشانه های کم آبی، عدم خاصیت ارتجاعی پوست است. اگر پوست شما پس از نیشگون گرفتن درست به جای خود باز نگردد، ممکن است دچار کم آبی شده باشید.

چه مقدار آب باید بنوشید؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد. عواملی که نیاز به آب را تعیین می کنند عبارتند از اندازه بدن، سطح فعالیت بدنی، آب و هوا و رژیم غذایی. به طور کلی، به سیگنال های بدن خود گوش دهید و مطمئن شوید که در طول روز به طور منظم آب می نوشید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از نوشیدنی ها و غذاها، مانند میوه ها و سبزیجات تازه، به وضعیت هیدراتاسیون شما کمک می کنند. برای مثال، یک اشتراک خوب ممکن است شامل یک فنجان قهوه در صبح، یک فنجان چای در عصر، پنج وعده سبزیجات و دو وعده میوه در روز و یک لیوان آب با هر وعده غذایی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: