این میوه تصفیه کننده خون ادرار آور بوده و سموم بدن را دفع می کند

آناناس میوه ای است با طبع گرم که دارای مقادیر زیادی آب می باشد.

کدخبر : 10105
سایت سرگرمی روز :

خواص آناناس

میوه آناناس سرشار از ویتامینCو مقادیر کمی ویتامین  A وB است.

املاح معدنی موجود در آن شامل گلوکز، آهن، کلسیم، ید، پتاسیم، منیزیم و آهن است.

از عصاره آناناس برای درمان بی اشتهایی و زخم معده استفاده می شود.

گنجاندن آناناس در رژیم غذایی افراد چاق، باعث کاهش وزن و لاغری آنان می شود.

دارای خاصیت قلیایی کننده خون می باشد.

تصفیه کننده خون و دافع انگل می باشد.

ادرار آور بوده و سموم بدن را دفع می کند.

برای درمان کم خونی، تصلب شرایین، نقرس و صرع مفید می باشد.

این میوه قاعدگی خانم ها را تسریع می کند. بنابراین به هنگام عقب افتادن قاعدگی خانم ها مصرف ان توصیه می شود.

آناناس به دلیل دارای بودن قند زیاد برای مبتلایان به دیابت مضر است.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

کاهش وزن یکی از خواص آناناس است. مطالعات نشان می‌دهند که آناناس خواص ضدچاقی احتمالی دارد. در مطالعه‌ی حیوانی انجام شده، موش‌ها رژیم غذایی حاوی چربی زیاد را دنبال کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که موش‌ها بعد از مصرف آب آناناس کاهش وزن بدن، شاخص توده‌ی بدنی، چربی بدن و کبد را تجربه کردند.

آب آناناس جمع شدن چربی در بدن را کاهش می‌دهد و تجزیه‌ی چربی‌ها را جهت ترشح اسیدهای چرب افزایش می‌دهد. آناناس ممکن است یکی از بهترین مواد غذایی برای آب کردن چربی شکم باشد؛ هرچند به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

آناناس ممکن است به هضم کمک کند

مهم‌ترین ترکیب موجود در آناناس به نام بروملایین یک آنزیم گوارشی قوی است. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل بروملائین ممکن است در کمک به تجزیه‌ی پروتئین‌ها و هضم بهتر مفید باشد. آناناس می‌تواند به درمان نارسایی پانکراس کمک کند که یک اختلال گوارشی است و در آن پانکراس به‌ اندازه‌ی کافی بعضی از آنزیم‌هایی که بدن از آن‌ها برای هضم غذا در روده‌ی کوچک استفاده می‌کند را تولید نمی‌کند.

ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد

مطالعات عنوان می‌کنند که بروملایین موجود در آناناس ممکن است فعالیت ضدسرطانی داشته باشد. این آنزیم ممکن است اثر مستقیمی روی سلول‌های سرطان و محیط آن‌ها داشته باشد. بروملایین دارای خواص ضدسرطانی روی سلول‌های سرطان روده‌ی بزرگ است. مواد غذایی حاوی بروملایین گزینه‌های خوبی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ (کولورکتال) به شمار می‌روند.

بروملایین می‌تواند از طریق مبارزه با التهاب از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. التهاب عامل ابتدایی سرطان محسوب می‌شود. این میوه از تولید بیشتر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. گزارش‌های مختلف خواص ضدسرطانی بروملایین موجود در آناناس را تأیید کرده‌اند. در مطالعات انجام شده روی موش‌ها نشان داده شد که بروملایین از رشد و گسترش سلول‌های سرطان سینه جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند بقاء این سلول‌ها را کاهش دهد.

مبارزه با التهاب ممکن است از خواص آناناس باشد

در مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان داده شد که بروملایین روی بیماری‌های التهابی مختلف از جمله بیماری التهابی روده اثرات درمانی دارد. بروملایین موجود در آناناس تولید سیتوکین‌های پیش‌التهابی را هم کاهش می‌دهد. این ترکیبات در بدن انسان‌ها وجود دارند و منجر به التهاب می‌شوند. عصاره‌ی آناناس سایر مشکلات مرتبط با التهاب را هم بهبود می‌بخشد. مطالعه‌ی حیوانی انجام شده روی سلول‌های موش‌ها به این نتیجه رسید که آنزیم‌های موجود در این میوه می‌توانند فعال‌سازی و گسترش بعضی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن را تغییر دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: