کیست تخمدان دارید؟ درمان‌های خانگی این بیماری دردناک

برخی کیست‌های تخمدان به صورت طبیعی در طول چرخه قاعدگی ایجاد می‌شوند و پس از مدت کوتاهی خودبه‌خود از بین می‌روند. با این حال، بعضی از آن‌ها به این سادگی‌ها بدن شما را ترک نخواهند کرد و حتما باید به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.

کدخبر : 10968
سایت سرگرمی روز :

هر چند که بهترین راهکار در صورت مشاهده علائم کیست تخمدان، مراجعه به پزشک متخصص است، اما یکسری راهکار خانگی ساده هم وجود دارد که در کنار درمان پیشنهادی دکتر، می‌توانید از آن‌ها برای تسریع روند درمان و کاهش علائم کیست تخمدان کمک بگیرید.

در ادامه، رایج‌ترین و ساده‌ترین درمان های خانگی کیست تخمدان نیز ارائه شده است:

روغن کرچک

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای درمان کیست تخمدان، استفاده از روغن کرچک است. روغن کرچک با پاک‌سازی سموم از بدن گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین به کوچک‌کردن کیست‌های تخمدان کمک می‌کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای درمان کیست تخمدان به این صورت است که ابتدا باید یک ‌پارچه تمیز و نسبتا بزرگ بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن کرچک روی آن بریزید. سپس روی زمین دراز بکشید و پارچه آغشته به روغن را روی شکم خود قرار دهید. روی حوله هم باید کیسه آب گرم قرار دهید و 30 دقیقه بعد پارچه روغنی و حوله را از روی شکمتان بردارید. انجام این کار 3 بار در هفته و به مدت 3 ماه می‌تواند به بهبود کیست‌های تخمدان کمک کند.

غذاهای فیبردار

مواد غذایی حاوی فیبر مانند انواع سبزی‌ها، گلابی و دانه کتان علاوه بر بهبود سیستم گوارش و رفع یبوست، سلامت کبد و تخمدان را هم افزایش می‌دهند. غذاهای پر فیبر از جذب بیش از اندازه استروژن و به‌هم‌خوردن تعادل هورمونی هم جلوگیری می‌کنند.

نوشیدن چای بابونه

طبق پژوهش‌ها نوشیدن چای بابونه باعث کاهش استرس و افزایش آرامش افراد می‌شود. بابونه با التهاب مبارزه می‌کند و طبیعت گرم آن می‌تواند دردهای قاعدگی را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین چای بابونه و مکمل‌هایی که حاوی بابونه هستند، سطح تستوسترون را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند و از این نظر، برای افراد مبتلا به کیست تخمدان موثر هستند.

سرکه سیب

بی‌شک شما هم راجع به خواص بی‌نظیر سرکه سیب شنیده‌اید. سرکه سیب پتاسیم بالایی دارد و به کوچک‌شدن کیست‌ها هم کمک می‌کند. درمان کیست تخمدان با سرکه سیب بسیار ساده است؛ کافی است یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و روزانه یک تا دو لیوان از این ترکیب را میل کنید. در صورت تمایل برای شیرین‌کردن نوشیدنی‌تان می‌توانید مقداری عسل داخل آن بریزید.

چغندر

چغندر حاوی ماده‌ای به‌نام بتا سیانین است که با پاک‌سازی کبد، به کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب در زنان مبتلا به کیست تخمدان کمک می‌کند. همچنین چغندر با داشتن مواد قلیایی، اسیدیته بدن را متعادل کرده و شدت کیست تخمدان را کاهش می‌دهد.

مصرف سبزیجات چلیپایی

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم‌پیچ و کلم بروکسل حاوی مقادیر زیادی دی ایندولیل متان (DIM) هستند که به بدن کمک می‌کنند استروژن اضافی را از بین ببرد. مصرف این سبزیجات علاوه بر بهبود کیست تخمدان، به بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی نیز بسیار موثر است.

چای زنجبیل

درمان کیست تخمدان با چای زنجبیل، مشابه چای بابونه است. زنجبیل طبع گرمی دارد و می‌تواند سطح استرس و التهاب را کاهش دهد. چای زنجبیل عموما برای بهبود علائم کیست تخمدان و متوقف کردن روند رشد سلول‌های سرطانی تخمدان مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که طبیعت بسیار گرم زنجبیل در برخی افراد باعث ایجاد جوش می‌شود و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

مصرف غذاهای تخمیر شده

حتما شما هم نام کیمچی به گوشتان خورده است، کیمچی و کلم ترش علاوه بر خوشمزه بودن می‌توانند شما را در درمان کیست تخمدان یاری برسانند. غذاهای تخمیری سبب می‌شوند باکتری‌های مفید روده آنزیم‌های ضروری تولید کند و متابولیسم استروژن را بهبود بخشند. در نتیجه برای درمان کیست تخمدان، غذاهای تخمیر شده را به سبد تغذیه خود اضافه کنید.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: