کودکان ایرانی با این میوه به 2 متر قد می رسند | هر روز مصرف شود

مصرف آناناس علاوه بر افزایش قد از ایجاد بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کند. همچنین منگنز فراوان موجود در آناناس به تقویت استخوان‌ها و بافت‌های همبند کمک می‌کند. با مصرف آناناس علاوه بر خواب بهتر، بدن هورمون رشد بیشتری را ترشح می‌کند.

کدخبر : 12139
سایت سرگرمی روز :

با مصرف آناناس علاوه بر خواب بهتر، بدن هورمون رشد بیشتری را ترشح می‌کند.

طبع آناناس در طب سنتی بعضی افراد آناناس را دارای طبع سرد و تر و بعضی آن را دارای طبع گرم و تر می‌دانند. مصلح آن در طب سنتی آب لیمو و عسل و همچنین آب انار می‌باشد. نحوه نگهداری آناناس تازه یک آناناس رسیده و کامل به مدت ۲ تا ۳ روز بیرون از یخچال سالم می‌ماند. وقتی آن را برش دهید، به مدت ۵-۷ روز در یخچال یا ۶ ماه یا بیشتر در فریزر می‌ماند. آناناس را می‌توانید به تنهایی یا به صورت کمپوت نگهداری کنید. بهترین زمان مصرف آناناس بهترین زمان برای مصرف آناناس، قبل از غذا می‌باشد. البته اگر دچار ناراحتی معده هستید، بهتر است از مصرف آن هنگام صبح و به صورت ناشتا خودداری کنید. به دلیل این که مصرف آناناس بعد از غذا، جذب مواد مغذی و همچنین ویتامین‌های آن را کاهش می‌دهد، خوردن آن بعد از غذا توصیه نمی‌شود. خواص آناناس اگر برای شما سوال است که خواص آناناس چیست، ادامه مقاله را بخوانید تا به فواید بی‌نظیر این میوه استوایی پی ببرید:

 خواص آناناس برای کلیه

آناناس یک دیورتیک ( ادرارآور) طبیعی است که به سم زدایی از کلیه‌ها و دستگاه ادراری کمک کرده و برای درمان سنگ کلیه مفید است‌. از آب آناناس تازه برای دفع سنگ کلیه می‌توان استفاده کرد و البته باید توجه داشت که مصرف بهترین خوراکی‌ها هم به‌صورت خیلی زیاد موجب صدمه به بدن می‌شود‌. آناناس ممکن است به علت دارا بودن سدیم و پتاسیم بالا، در صورت مصرف بی‌رویه موجب بعضی ناراحتی‌ها و ایجاد التهاب در کلیه‌ها بشود. بنابراین با وجود خواص آناناس برای کلیه، باید نسبت به میزان مصرف آن نیز توجه کافی داشته باشید.

 خواص آناناس برای زخم

همانطور که قبلا گفته شده، آناناس حاوی مقدار زیادی بروملین است. این آنزیم از لخته شدن خون جلوگیری کرده و همچنین از تجمع خون در قسمت‌های مختلف بدن جلوگیری می‌نماید و پزشکان بر این باورند که برای کاهش کبودی و سیاهی پس از عمل بسیار موثر است .

بروملین موجود در آناناس به‌طور ناباورانه اقدام به سرعت بخشیدن به بهبود و بازسازی سلول‌های صدمه دیده و ترمیم زخم و جراحات وارده به بدن می‌کند. همچنین با افزایش جریان خون، نقش بسزایی در سرعت بهبود منطقه صدمه دیده دارد. به دلیل همین خواص آناناس در بهبود زخم است که افرادی که عمل جراحی داشته‌اند از کمپوت یا آناناس تازه استفاده می‌کنند.

 خواص آناناس برای بانوان

آناناس به خاطر سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای همه افراد مناسب است؛ اما به علت بالا بودن مقدار منگنز در آن، خواص آناناس برای بانوان و به‌خصوص بانوانی که دارای دردهای دوران قاعدگی هستند، بسیار مفید است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده است، افرادی که دارای منیزیم بیشتری در بدن خود هستند، در برابر درد، آرامش و بردباری بیشتری دارند .

یکی دیگر از خواص آناناس برای بانوان این است که به تنظیم دوران قاعدگی کمک می‌کند. آناناس به‌خاطر ویتامین C و انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، در فعالیت تخمدان‌ها و افزایش احتمال بارداری موثر است.

برخی از پزشکان معتقدند با وجود خواص آناناس برای بانوان، به علت وجود بروملین در آناناس، بهتر است در سه ماهه اول بارداری مصرف آناناس ممنوع شود؛ اما در سه ماهه دوم و سوم می‌توان تا حدودی از آن استفاده کرد. اما این گفته تحت هیچ بررسی تحقیقاتی قرار نگرفته و تایید علمی ندارد.

 خواص آناناس برای استخوان

آناناس علاوه بر ویتامین‌های زیادی که دارد، دارای منگنز و فلورید است؛ بنابراین برای حفظ و تقویت استخوان و بافت‌های پیوندی مفید است. همچنین از دیگر خواص آناناس برای استخوان این است که خاصیت ضد التهابی دارد و درد را تسکین می‌دهد. علاوه‌بر آن از ناراحتی‌های سندروم کارپل و نقرس می‌کاهد.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: